محمد تقی تذروی: شورای شهر شیراز آماده همکاری با باغداران قصردشتی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از محله قصردشت و گفتگو با ساکنان محلی از لزوم حفظ باغات این منطقه به‌ عنوان ریه‌های تنفسی شهر شیراز گفت و اعلام آمادگی کرد شورای شهر به منظور بهبود وضعیت و ایجاد انگیزه در باغداران قصردشتی آماده ارائه هر نوع طرح و همکاری است.

به گزارش ایران ریپورتس98 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «محمدتقی تذروی» در بازدید از محله قصردشت و با شنیدن مشکلات و نگرانی‌های ساکنان این منطقه که با همراهی یاوران شورای محلی انجام گرفت قول مساعد داد مشکلات ساکنان قصردشت و مسائل مربوط به باغات این منطقه در صحن شورا پیگیری می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به گلایه‌های مطرح شده از سوی مردم محلی، یکی از مهم‌ترین موارد مورد تاکید آنها را جلوگیری شهرداری از ساخت اتاقک نگهبانی و سرویس بهداشتی توسط باغداران عنوان کرد.

وی اضافه کرد: گلایه باغداران بر این است که این عدم همکاری در حالی رخ می‌دهد که شبانه برخی باغات تخریب و در آنها ساخت‌وساز انجام می‌شود.

او همچنین رهاسازی پیاده‌راه سلامت و عدم ایمن‌سازی، تملک درختان و زمین‌های مجاور که در سال‌های اخیر دچار حریق شده‌اند را دلیلی عنوان کرد که ساکنان محلی معتقدند بخش‌های مختلف محله آنها به مکانی امن برای خلافکاران و معتادان تبدیل شده است.

تذروی یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مردم را در اختیار قرار دادن تراکم تشویقی بدون ضابطه به دفاتر تسهیلگری دانست و بیان داشت: این امر موجب بلند مرتبه‌سازی و محصور کردن فضای باغات شده وعلاوه بر آلودگی زیست محیطی برای مجموعه‌هایی همچون امامزاده شاهزاده محمد (ع) آلودگی بصری نیز ایجاد کرده است.

وی عدم تعویض و جابجایی ستون‌های قدیمی برق توسط اداره برق را از دیگر مشکلات موجود در این محله دانست که از سوی اهالی مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه دیدگاه باغداران محلی همکاری، همراهی و مساعدت‌های شهرداری به منظور حفظ باغات است، تصریح کرد: نمایندگان باغداران خواستار شرکت در جلسات تصمیم‌گیری پیرامون حفظ باغات منطقه هستند.

مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تغییر نام خیابان ایمان به وکلا یکی دیگر از دل مشغولی‌های اهالی این منطقه بود که تذروی به آن اشاره داشت و گفت: از دیگر دغدغه‌های جدی باغداران قصردشتی آگهی شهرداری شیراز مبنی بر قصد تملک ۷۵ هکتار از باغات گروه ۵ با هدف ایجاد پارک است و این اتفاق در حالی انجام گرفته که به گفته آنها باغاتی که در تصرف شهرداری است رفته رفته رو به نابودی می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز عدم حفظ حریم ساخت‌وساز در محدوده امامزاده را از دیگر گلایه‌های مردم محلی عنوان کرد.

تذروی با قدردانی از دغدغه‌مندی‌های مردم ضعف نظارت را عامل اصلی به وجود آمدن وضع موجود دانست که سبب تضییع حقوق باغداران شده و یادآور شد‌: با کمی درایت و مدیریت می‌توان بافت قصردشت را تبدیل به جاذبه‌ای گردشگری کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه بار دیگر پیگیری مطالب مطروحه در این بازدید از سوی شورای اسلامی شهر شیراز مورد تاکید قرار گرفت.

پایان خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.