ریشه گرانی در بی‌تدبیری عرصه تولید است

امام‌جمعه شیراز گفت: جلوی گران‌فروشی را دادگستری می‌تواند می‌گیرد اما جلوی تورم را نمی‌تواند، توقع ما این است که همه مدیران و قوای سه‌گانه درزمینه جهش تولید گام بردارند.

به گزارش ایران ریپورتس98، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به مبحث تحول‌خواهی و تحول‌گرایی که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیره امام راحل در سالگرد ایشان مطرح کردند، اظهار کرد: مهم‌ترین رکن تحول از نگاه امام(ره) و همه‌کسانی که در خط امام(ره) هستند، تحول در جهات معنوی است و اگر ما خود را نتوانیم اصلاح کنیم، هر تحولی هم که در جامعه رخ دهد، سود نهایی آن برای ما نخواهد بود.

لازمه تحول در همه جهات فردی و اجتماعی

وی افزود: دلیل تصریح بر بررسی جنود عقل و جهل، برای این است که محور اصلی را، خودمان قرار دهیم؛ چراکه شیطان دست از سر ما بر نخواهد برداشت.

امام‌جمعه شیراز با تاکید بر لازمه تحول در جهات دیگری گفت: دین اسلامی دینی است که دنیا و آخرت همه مردم را باید اصلاح کند و ازجمله جهات تحول که ضرورت آن احساس می‌شود تحول در جهات مدیریت در کشور اسلامی ما هست.

 از یک نظام بوروکراتیک یعنی کاغذبازی‌های اداری رنج می‌بریم

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به سیستم بوروکراتیک بیان داشت: از آغاز انقلاب تاکنون از یک نظام بوروکراتیک یعنی کاغذبازی‌های اداری رنج می‌بریم گاهی کاری که باید یک روز یا دو روز به طول بینجامد ممکن است در نظام اداری به چند ماه نیز می‌رسد یکی از عوامل عقب‌ماندگی ما نیز همین است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در فارس؛ فعالیت‌های غیرضروری در ادارات، وقت و پول مردم را ضایع می‌کند که باید آن را اصلاح کنیم، یکی از مدیران بیان می‌کرد که چند هزار نیروی انسانی اضافه در استان وجود دارد، این‌گونه موارد باید اصلاح شود، امیدواریم مجلس در این زمینه‌ها و برای افزایش بهره‌وری گام بلندی بردارد، اگر توقعی از مجلس یازدهم بوده برای اصلاح این‌گونه موارد است.

تحولات در راستای اهداف انقلاب را مردم باید با چشم بصیر خود ببینند

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: تحولات در راستای اهداف انقلاب را مردم باید با چشم بصیر خود ببینند، اما این مسائل که جنبه سیاسی دارد در چارچوب قانونی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چهار سال یک انتخاباتی وجود دارد و می‌توانیم تحول را در ضمن رأی خود انجام دهیم و دنبال کنیم، اما یک سری تحول‌هایی باید در مسیر حرکت انقلاب رخ دهد که با رأی و انتخاب صورت نمی‌گیرد، بنابراین باید آستین را بالا بزنیم و تحول را ایجاد کنیم.

آیت‌الله دژکام با صریح بر مقوله تولید تأکید کرد: تولید ازجمله تحول در این مسیر حرکت است که بخش عمده آن با همت خود مردم و تولیدکنندگان رخ می‌دهد، نام‌گذاری جهش تولید در همین خصوص است، اگر تولید متحول نشد مسائل اقتصادی حل نخواهد شد.

ابراز تأسف از کمبود گوشت و مرغ و بیداد قیمت آن‌ها 

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با ابراز تأسف از کمبود گوشت و مرغ و بیداد قیمت آن‌ها بیان کرد: در خبرها مشاهده کردیم که اخیراً تعداد قابل‌توجهی جوجه یک‌روزه را معدوم کردند که یک کار غیرانسانی و غیرتخصصی ازنظر اقتصادی بود، اما صداوسیما در یک گزارش، یک استان را نشان داد که مرغداری‌ها در آن استان، 40 هزار جوجه را به دست مردم داده بودند و عنوان داشتند که ما توان نگهداری جوجه‌ها و پروار کردن آن‌ها را نداریم، اما همین واگذاری جوجه‌های یک‌روزه مازاد به مردم 80 تن گوشت مرغ را وارد بازار آن استان کرد؛ اما می‌بینید که در بسیاری استان‌ها، کمبود گوشت و مرغ و قیمت بالای آن بیداد می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این موارد، متأسفانه شاهد نابود کردن سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و  نظایر آندر چند وقت اخیر نیز هستیم.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: این عدم تدبیر است که موجب نابودی تولید می‌شود، باید جلو این‌گونه موارد گرفته شود، همچنین باید جهش تولید نیز تحقق پیدا کند.

دادگستری جلوی گران‌فروشی را می‌تواند می‌گیرد اما جلوی تورم را نمی‌تواند

وی گفت: اگر می‌خواهیم جلوی تورم گرفته شود راهی جز جهش تولید نداریم، دادگستری جلوی گران‌فروشی را می‌تواند می‌گیرد اما جلوی تورم را نمی‌تواند، راه‌حل گرانی تولید است، توقع ما این است که همه مدیران و قوای سه‌گانه درزمینه جهش تولید گام بردارند.

حجاب و عفاف نشان‌دهنده عقبه و فرهنگ کشور ما هست

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح بر موضوع حجاب و عفاف گفت: در ادیان مختلف ازجمله زرتشت، مسیحی، یهودی و اسلام هر چهار دین به حجاب توجه و تاکیددارند، مرحوم آیت‌الله حائری نیز فرمودند در تخت جمشید حتی یک عکس بی‌حجاب از یک بانو وجود ندارد، این نشان‌دهنده عقبه و فرهنگ کشور ما هست اما این تمدن کافر ملحد غربی بحث حجاب را به گونه دیگر مطرح می‌کند.

برخی متأسفانه باوجوداینکه 300 هزار شهید داده‌ایم به دنبال  مسیر کفرآلود غرب می‌روند

وی با بیان اینکه متأسفانه اروپایی‌ها چهره مریم قدیس را در دو قرن اخیر بی‌حجاب کشیده‌اند، درحالی‌که قرآن کریم از این بانوی بزرگوار به بزرگی یاد می‌کند، تصریح کرد: برخی متأسفانه باوجوداینکه 300 هزار شهید داده‌ایم به دنبال آن مسیر کفر آلود می‌روند، در هفته عفاف و حجاب شایسته است همه آنانی که اهل فکر و فرهنگ هستند دقت کنند و هوس‌های نفسانی و شهوانی خود را به‌صورت فلسفی توجیه نکنند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.