دهیاری ها به سمت خودکفایی بروند/ دهیاران از تسهیلات اشتغالزایی بهره ببرند

سید کمال پاکف‌طرت، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در سفر به داراب در جمع فرهنگیان، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای بخش فورگ شهرستان داراب در سالن آموزش و پرورش شهر دوبرجی اظهار داشت: بطورقطع مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما همه ما عادت کرده که مشکلات را ببینیم و از نیمه پر لیوان صرفه نظر کنیم.

به گزارش ایران ریپورتس، وی با اشاره به آغاز کار دهیاری ها در سال 1382 عنوان کرد: با مقایسه آن سالها با وضعیت کنونی روستاها می توان فهمید که کارهای بسیاری در حوزه های مختلف در روستاهای ما صورت گرفته اما همگی ضعف در ارائه عملکرد و بیان دستاوردهایمان داریم.
این مقام مسئول پیرامون بودجه دهیاری ها تصریح کرد: از سال 82 تا 92 مجموع واریزی ها به دهیاری ها درکل کشور 5 هزار میلیارد تومان بوده و از 92 تاکنون این رقم به 25 هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی 5 برابری داشته که نشان از توجه ویژه همه ارکان نظام به روستاها می باشد.
وی افزود: درحالیکه سال 98 مشکلات بسیاری را تجربه کردیم اما توانستیم رقم بی نظیر 200 میلیارد تومان واریزی برای دهیاری ها در استان فارس داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس همچنین گفت: توقع میرود دهیاری ها ما به سمت خودکفایی رفته و با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها، اهمیتی به اندک واریزی قطره چکانی به دهیاری ها ندهند.
وی در ادامه پیرامون تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی مطرح کرد: تنها راه توسعه پایدار روستاها توجه به دو مبحث آب و اشتغالزایی روستایی می باشد که در حوزه اشتغال و درآمدزایی آماده ارائه تسهیلات به دهیاری ها با سود بسیارکم و خواب دوساله هستیم اما متاسفانه برخلاف بسیاری از استان ها دهیاران روستاهای فارس توجه چندانی به این تسهیلات نداشته اند.
سید کمال پاکف‌طرت با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستا بیان کرد: در اوایل انقلاب عمده جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دادند اما اکنون عمده جمعیت فارس متشکل از شهرنشین ها شده که برای مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها باید برایشان اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات در استان فارس به روستائیان اعطا شده که نتیجه آن ایجاد بیش از 12 هزار اشتغال پایدار در روستاها بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه همیشه پشتیبان دهیاران بوده و خواهد بود، متذکر شد: حق الحاق و تفکیک همانطور که در شهرها برای شهرداری ها بوده، این حق در روستاها برای دهیاری می باشد.
وی درخصوص امنیت شغلی دهیاران گفت: بحث امنیت شغلی دهیاران در سطح ملی و کلان مطرح بوده و با پیگیری هایی که از طریق وزارتخانه و نمایندگان مجلس داشته ایم، می توان به آینده امیدوار بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به پتانسیل بالای بخش فورگ شهرستان داراب عنوان کرد: بخش فورگ شهرستان داراب با داشتن پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف همچون خرما، مرکبات، بسته بندی و صنایع وابسته می تواند به قطب اقتصادی جنوب استان فار تبدیل شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.