تعیین تکلیف مالی 7قطعه آزادراه شیراز-اصفهان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از پیشنهاد این مجمع برای اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به استان بوشهر در قطعه 8این پروژه بزرگ خبر داد و گفت: برای 7قطعه نخست این پروژه نیز به لحاظ مالی تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایران ریپورتس، ابراهیم عزیزی در همین رابطه اظهار داشت: در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به همراه معاونان وزیر دفاع و 4تن از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، برای تامین منابع مالی 7قطعه آزادراه شیراز-اصفهان تعیین تکلیف شد.

او با اشاره به جزئیات نشست مذکور افزود: در این نشست برای قطعات یک تا 7پروژه برای تامین منابع مالی آن، تعیین تکلیف مالی شد که وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام 50درصد برای تکمیل آن سهیم شدند.

نماینده شیراز و زرقان همچنین گفت: در این نشست برای تعیین تکلیف قطعه 8 پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تامین منابع مالی و ضرورت تسریع در اجرای پروژه با توجه به رسیدن فصل سرما پیشنهاداتی ارائه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: در بررسی و تعیین تکلیف قطعه 8 ما پیشنهاد دادیم این قطعه به پروژه آزادراه «اصفهان- شیراز- بوشهر» تغییر کند .

عزیزی تصریح کرد: به این ترتیب در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی و نبودن موانع قانونی، قطعه 8پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تبدیل به قطعه یک آزادراه شیراز -بوشهر می شود و وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام به ترتیب 60درصد و 40درصد در اجرای پروژه سهیم می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین تصمیماتی پیرامون اجرای عملیات آزادراه لامرد- پارسیان گرفته شد.

یادآور می شود در این نشست ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رضایی رئیس کمیسیون عمران، قادری نماینده شیراز و زرقان و سید موسی موسوی نماینده لامرد و مهر حضور داشتند.

لازم به ذکر است آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در صورت گشایش آن تا پایان سال ۹۹، آرزوی ۱۰ ساله مردم استان فارس و اصفهان محقق می شود.

اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی‌شود، مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می‌گذرد و بهره برداری از این آزادراه می‌تواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.

این آزادراه به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان ۱.۵ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲5 کیلومتر در حال احداث است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.