تایید یادداشت ایران ریپورتس توسط نماینده مجلس؛ بازدید مسئولین از بافت تاریخی شیراز نمایشی و صوری‌ست

سایت خبری ایران ریپورتس پیش از این از صوری بودن بازدید مسئولین از بافت تاریخی شیراز مطالبی کار کرده بود که نماینده جوان شیراز در بازدید خود از این محله بدان اعتراف کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، پیش از این در بازدید برخی از مسئولین استانی و شهری از بافت تاریخی شیراز گوشزد کرده بودیم که بازدیدها صوری بوده و هیچ خروجی و عایدی ندارد.

در مطلبی در سایت خبری ایران ریپورتس با عنوان «آقای فرماندار خبر دارید بازدیدتان صوری بود؟» گفتیم که محمدرضا امیری، فرماندار شیراز با همراهی جمعی از مسئولین و مدیران دستگاه ها در شیراز درحالی از محله پرآسیب دروازه کازرون و سنگ سیاه بازدید کردند که ساعتی پیش از حضور فرماندار شیراز، محله ها از معتادین متجاهر پاکسازی شده و تمامی کوچه های منشعب و پارکها که محل تجمع همیشگی معتادین متجاهر زن و مرد می باشد، در امنیت و نظافت کامل توسط برخی ساکنین  محل معرفی و مورد مشاهده فرماندار محترم و همراهان قرار گرفت.

پس از خروج امیری از محله و تنها پس از دقایقی وضع به حال عادی بازگشت و معتادین در منطقه مشاهده شدند.

شاید شخص فرماندار از صحنه سازی های صورت گرفته بی خبر باشد اما بدون شک حضور معتادین و کارتن خواب ها برای عده ای سودجو، منافع خوبی دارد که تلاش می کنند مانع از انتقال آنان شده و زندگی مسالمت آمیز در کنارشان را پذیرفته اند.

بسیاری دیگر از بازدید مدیران و مسئولان برای مشاهده مشکلات و معضلات این محله همچون بازدید فرماندار شیراز از پیش آماده و صحنه سازی بوده است.

اما گویی این افرادسودجو خبر از بازدید سرزده و ناگهانی نماینده جوان شیراز از بافت تاریخی شیراز نداشتند و فرصتی برای گل و بلبل نشان دادن آن مهیا نبوده است.

روح الله نجابت در این بازدید بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی بازدیدهای مسئولین از بافت تاریخی و قدیمی شیراز صرفا جنبه نمایشی و کارکرد رسانه‌ای دارد چرا که در این مناطق، حتی ساماندهی‌های اولیه و ابتدایی نیز به چشم نمی‌خورد، بنابراین لازم است متولیان امر بیش از پیش نسبت به ساماندهی، مرمت، بازسازی و رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی این نگین ارزشمند در دل شهر شیراز همت بگمارند و برای این امر، برنامه‌های عملیاتی تعریف و جدول زمان بندی اجرایی تدوین کنند و آن را به اطلاع عموم مردم و رسانه ها برسانند.

جوان‌ترین نماینده مجلس عنوان کرد: بافت قدیمی و تاریخی شیراز شناسنامه مصور و هویت تاریخی این شهر است که متاسفانه بر اثر بی توجهی مسئولین مربوطه، به حال خود رها شده و امروز به جای یک نقطه قوت تاریخی و گردشگری، تبدیل به یک معضل اجتماعی برای شهر شیراز شده و در حال تخریب و از بین رفتن است.

حال امید می رود با حضور واقعی مسئولان در این محله از مشکلات و آسیب های آن آگاه شوند، هرچند که غالب آنان از اکثر مشکلات و مسائل آگاه هستند و در راه بهبود اوضاع و کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند و احیانا اگر توان آن را درخود نمی بینند، کنار رفته تا افراد توانمند جایگزین شوند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.