اعضای ستاد انتخابات در استان فارس معرفی شدند

انتخابات یکی از فعالیت‌های مهم اجتماعی و سیاسی در هر کشور و منطقه است در این روزها تنور ۲ انتخابات مهم در سال ۱۴۰۰ در استان فارس گرم شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، انتخابات یکی از فعالیت‌های مهم اجتماعی و سیاسی در هر کشور و منطقه است. اهمیت این مسئله از آنجاست که میزان مشارکت مردم نشان دهنده مردم سالاری و قدرت دموکراسی در آن کشور و منطقه است.

انقلاب اسلامی نیز از همان روزهای نخست پیروزی به نقش مردم در اداره مملکت در قالب انتخابات گوناگون توجه کرد تا جایی که تنها 2 ماه پس از پیروزی انقلاب نخستین رای‌گیری برگزار شد و مردم با مشارکت بالا حکومت جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

از آن زمان تاکنون هر چند سال یک بار انتخابات گوناگون اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، شوراهای شهر و مجلس خبرگان برگزار می‌شود که مشارکت مردم در نتایج آنها نقش تعیین‌کننده دارد.

سال 1400 نیز دو انتخابات مهم به صورت همزمان برگزار می‌شود که مقدمات آن در همین روزهای پایانی زمستان در حال فراهم شدن است. استان فارس نیز مستثنی از دیگر استان‌ها نیست. عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در روزهای اخیر اعضای ستاد انتخابات استان فارس را تعیین کرد.

بر این مبنا سید احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی استاندار فارس به عنوان رئیس ستاد انتخابات، عبدالرضا قاسم‌پور رئیس کمیته پشتیبانی، حجت‌الله رضایی دبیر ستاد انتخابات، عباس باباخانی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و مجتبی زارع رئیس کمیته حراست انتخاب شدند.

علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر نیز در کلانشهر شیراز برگزار می‌شود که بر این مبنا نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در مرکز استان فارس برای 13 کرسی، در شهر جدید صدرا برای 7 کرسی و در داریون و خان‌زنیان برای 5 کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کلانشهر شیراز نیز در 130 روستای شهرستان شیراز انتخابات این دوره شوراها برگزار  می‌شود.  محمدرضا امیری، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در این باره اعلام کرد که اقدامات اجرایی ستاد انتخابات ریاست جمهوری 1400 و شوراهای ششم اسلامی شهر و روستا شهرستان شیراز آغاز شده است.

وی با اشاره به اعلام وزارت کشور مبنی بر انجام انتخابات الکترونیک در 8 کلانشهر کشور ازجمله شیراز بیان کرد که در روزهای آینده اپلیکیشن مربوط به این فرآیند در سایت وزارت کشور قرار داده می‌شود و افراد می‌توانند با دانلود این نرم‌افزار و دریافت کد رهگیری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

فرماندار شیراز پیش‌بینی کرد که در سطح شهرستان شیراز 1200 نفر برای انتخابات شورای اسلامی ششم ثبت نام کنند و بیشترین میزان مراجعه را در روزهای آخر ثبت‌نام اعلام کرد.

امیری همچنین از پیش‌بینی اعضای ستاد بر اساس مراجعات دوره‌های گذشته برای ثبت‌نام سخن گفت و بیان کرد که امسال تلاش شده تا به دلیل شرایط کرونا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا سلامت مردم و مراجعه‌کنندگان تامین شود.

به گفته وی در دوره گذشته شیراز 553 شعبه اخذ داشت که در این دوره با 30 درصد افزایش به 724 شعبه افزایش رسیده و در مجموع شهرستان شیراز نیز 880 شعبه دایر می‌شود.

اهمیت انتخابات و شرکت در آن بر هیچ کس پوشیده نیست و در همین راستا مقام معظم رهبری انتخابات پیش رو را یک رقابت و مسابقه ملی خواندند و اعلام کردند که در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.  اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.