اصلاح طلبان بدنبال تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم/ گزینه نهایی جریان تندرو اصلاحات برای انتخابات 1400/ توبیخ تاج زاده توسط محمد خاتمی!

هرشب در این بخش به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهیم پرداخت.

* اصلاح طلبان بدنبال تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم
پس از تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس و تاثیر آن در انسجام بخشی به نیروهای جبهه انقلاب، جریان اصلاحات تلاش دارد فراکسیونی با عنوان مستقلین را در مجلس راه اندازی کند. به اعتقاد ناظران سیاسی اصلاح طلبان، مجلس یازدهم را پل پیروزی یا شکست خود می دانند و برای به حاشیه راندن آن فعالیت های زیادی را آغاز کرده اند.

* گزینه نهایی جریان تندرو اصلاحات برای انتخابات
بررسی و رصد خبرنگاران جهان نيوز نیز نشان می دهد که حزب اتحاد ملت به عنوان تندروترین حزب اصلاح طلب برای آماده سازی محمد خاتمی برای حضور به صورت مشروط در انتخابات 1400 تلاش گسترده ای را آغاز کرده است. فعالیت های این حزب نیز نشان می ‌دهد که آنها برای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال کاندیداهای اختصاصی هستند و افرادی همچون محمد رضا خاتمی، محسن صفایی فراهانی و محمد صدر می توانند گزینه اختصاصی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری باشد. برخی از فعالین سیاسی معتقدند که محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز از جدی ترین گزینه های حزبی حزب اتحاد ملت برای انتخابات 1400 هست. این فعالین سیاسی البته معتقدند که اکثر کاندیداهای اختصاصی حزب اتحاد ملت، از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهد کرد و این حزب نیم نگاه جدی به ائتلاف با اصولگرایان سنتی و معرفی لاریجانی به عنوان گزینه مورد حمایت خود در انتخابات ریاست جمهوری، دارد.

* توبیخ تاج زاده توسط محمد خاتمی!
توییت های افراطی اخیر مصطفی تاج زاده گرچه مکنونات قلبی بخشی از جریان اصلاحات است ولی با روندهای اخیر انتخاباتی جریان اصلاحات به رهبری محمد خاتمی همخوانی ندارد. محمد خاتمی فعالیت های انتخاباتی اخیر خود را در حالی شروع کرده که امیدوار است در دولت آینده حداقل یک سهم شراکتی همانند دولت روحانی داشته باشد. به اعتقاد برخی از فعالین اصلاح طلب توییت های تاج زاده نه تنها کمکی به تصمیمات انتخاباتی محمد خاتمی نمی کند بلکه روند امنیتی و تند سیاسی نیز علیه اصلاح‌طلبان شکل می دهد. به اعتقاد این فعالین سیاسی روند توییت های تاج زاده نمی تواند مورد تایید محمد خاتمی در شرایط فعلی باشد و با اهداف انتخاباتی وی در تعارض است و انتظار می رود که تاج زاده توسط رئیس دولت اصلاحات توبیخ جدی شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.