اشتغال؛ بیشترین درخواست مردم شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ملاقات‌های مردمی بیشتر جوانان با مشکل اشتغال مواجه هستند به طوریکه حدود ۷۰ درصد مسائل طرح شده و درخواست‌ها مرتبط با بیکاری و تقاضای اشتغال است.

به گزارش ایران ریپورتس، علیرضا پاکفطرت خاطرنشان کرد که در ملاقاتهای انجام شده با مردم، بسیاری از افراد از آنچه بی عدالتی، ناکارآمدی دوایر دولتی و وزارتخانه‌ها عنوان می‌کنند، گلایه مند هستند.

وی با اشاره به بررسی مسائل حوزه انتخابیه شیراز، گفت: با توجه به توریستی بودن شیراز، شیوع ویروس کرونا، صدمات زیادی به اقتصاد این شهر وارد کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر، مشکلات معیشتی، کمبود مسکن و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است، گفت: متاسفانه تعدادی از مردم هم مشکلات معیشتی دارند به دلایل مختلف و به دلیل ویروس کرونا  بسیاری از مشاغل دچار نقصان شده‌اند.

علیرضا پاک‌فطرت ادامه داد: کمتر اتفاق می‌افتد که از مردم پیشنهاداتی دریافت کنیم، بیشتر افراد مشکلاتشان را بیان می‌کنند درحالی که نظرات مردم بسیار مهم است؛ چرا که ما نماینده مردم هستیم و پیشنهادات مردم را می‌توانیم از طریق مجلس دنبال کنیم.

او با بیان اینکه اگر مجلس در راس امور باشد، همه مسایل کلی و جزئی کشور دنبال می‌شود، تاکید کرد که امروز مهمترین موضوع و مشکل مطرح شده از سوی مردم، عموما مسائل اقتصادی است و مجلس باید پیگیری این مسائل را در اولویت قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات مردم هم مربوط به نهاده‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری، موضوعات اقتصاد و معیشت بوده است، تاکید کرد: یکی از دلایل بروز این مسائل، نبود نظارت بر بازار و برخی سوداگری‌ها در بازار است که توسط برخی از افراد سودجو و به عمد انجام می‌شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: حوزه انتخابیه شیراز بیشتر خدماتی است و ۷۰ درصد شاغلین آن در بخش خدمات کار می‌کنند. شهر شیراز تقریباً یک شهر توریستی است، البته با توجه به مشکل بیماری کرونا، صنعت توریسم با مشکلاتی مواجه شده است.

او وجود حرم‌های مطهر، به ویژه بارگاه مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) را ظرفیتی در توریسم مذهبی شیراز دانست و به ظرفیت‌های این شهر در حوزه‌های توریسم درمانی و گردشگری طبیعی و تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد که کمتر از ۲۰ درصد اشتغال شهرستان شیراز، مستقیما مربوط به کشاورزی است.

پاکفطرت در عین حال گفت: در بخش کشاورزی هم مشکل آب وجود دارد و باید آن را پیگیری و کشاورزی را مکانیزه کنیم؛ کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری‌های غرقابی را کنار گذاشته و آبیاری قطره‌ای و بارانی را در پیش بگیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان همچنین تاکید کرد که ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی با خود ارزش افزوده و اشتغال به همراه می‌آورد.

انتهای پیام 

Leave a Reply

Your email address will not be published.