اخاذی به بهانه انتشار تصاویر خصوصی از طریق واتساپ

رییس پلیس فتا استان از دستگیری مزاحم اینترنتی با هدف اخاذی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ در شیراز خبر داد و گفت: برخورد با عاملان این جرائم با جدیت و بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

به گزارش ایران ریپورتس98، سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکیه در اظهارات خود بیان داشت، مدتی است فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی به خصوص واتساپ اقدام به انتشار تصاویر وی کرده و قصد اخاذی دارد.

رییس پلیس فتا استان فارس افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه های علمی و تخصصی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد .

وی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اقرار کرد، تصریح کرد: متهم که یکی از آشنایان شاکیه بود، در اعترافات خود هدف از این کار را انتقام جویی عنوان و بیان کرد به دلیل اینکه صفحه اینستاگرام شاکیه به صورت عمومی و بدون محدویت بوده است، توانسته به تصاویر وی دسترسی پیدا کند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا می باشد، ادامه داد: رسیدگی به شکایت های مردمی پیرامون جرائم سایبری هدف اصلی پلیس فتا است و کارشناسان متخصص و متعهد این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمان سایبری خواهند کرد.

رییس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: شهروندان به هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تصاویر را ذخیره و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی نمایند .

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.