آتش کرونا در شهرهای جنوبی فارس زبانه کشید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره شعله‌ور شدن دوباره آتش کرونا در شهرهای جنوبی استان فارس، گفت: متاسفانه با وجود هشدارها شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این مناطق هستیم.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر مهرزاد لطفی ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، شهرستان‌های جنوبی این استان را پُر خطر اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به ورود موج چهارم کرونا و ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان فارس و همچنین روند افزایشی موارد ابتلا به کووید۱۹ به ویژه در شهرستان‌های جنوبی فارس، باید مردم دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری رعات کنند.

لطفی ادامه داد: لازم است مسوولان شهرستان‌های جنوبی فارس برای پیشگیری از گسترش بیماری کووید۱۹، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین مردم به ویژه اصناف، نظارت ویژه داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه هم اکنون در شرایطی بحرانی کرونا به سر می‌بریم، گفت: ورود گونه جهش یافته انگلیسی، آغاز موج چهارم بیماری و نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروز، از جمله علت‌های نگران کننده در این زمینه است که باید بتوان به نحو هوشیارانه‌ای، صدمات ناشی از آن را به کمترین میزان رساند.

وی، آگاهی مردم را به عنوان نقشی تعیین کننده در مدیریت هر چه بیشتر شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه شاهد کاهش برخی حساسیت‌های عمومی نسبت به این بیماری هستیم و این در حالی است که در وضعیت بحرانی به سر می‌بریم و اینگونه سهل انگاری‌ها  بسیار خطرناک است.

آغاز واکسیناسیون مرحله دوم از پنجم اسفند ۹۹ در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بیان کرد: از روز شنبه (نهم اسفندماه ۹۹) مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در استان فارس آغاز می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ۶۳۴ هزار و ۵۵۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۷۴ هزار و ۵۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی بیان داشت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۲ هزار و ۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۲۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

وی، تعداد بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ۵۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: با جان باختن سه نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در روز گذشته (پنجم اسفندماه ۹۹) شمار جان باختگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۲۳۶ نفر رسیده است.

به گفته همتی، از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون نیز ۱۶۹ هزار و ۱۵۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌های فارس ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. 

وی، همچنین به موضوع آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در فارس به تعداد پنج هزار و ۹۰۰ دوز واکسن پرداخت و گفت: علاوه بر گروه‌های پُر خطر مرحله گذشته که شامل کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، اورژانس‌ها و مراکز ۱۶ ساعته می‌شود، می‌کوشیم در این مرحله، واکسیناسیون گروه‌های داری اولویت مانند جانبازان قطع نخاعی و افرادی که در خانه‌های سالمندان بسر می‌برند نیز انجام شود.

همتی، با هشدار نسبت به ورود کرونای انگلیسی به کشور و استان فارس و همچنین آغاز موج چهارم بیماری، از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.